por hollow_life » Jue Jun 02, 2011 3:37 pm
Cada uno tendrá su opinión, y está claro que por lo general a la mayoría de gente que escucha metal no le gustan los experimentos, pero Enslaved compiten en otra liga muy diferente y muy superior, y usar sólo el metal como herramienta y desechar el resto de influencias no está para nada entre sus planes.
Vengo de estar en un festival como el Primavera Sound donde una de las cosas más importantes para muchos artistas es la experimentación y buscar cosas nuevas que la gente no haya escuchado nunca, influencias por explorar. Escuchando cosas como este EP aún tengo esperanzas de que el metal (sobre todo extremo) pueda seguir haciendo ese mismo camino como hasta ahora han hecho bastantes grupos.
No sé si conocéis este proyecto, altamente recomendable:
In October 2007 Shining toured Europe as support for the progressive black metal band Enslaved.[17] The concerts usually ended with the two bands doing a cover version of King Crimson's 21st Century Schizoid Man. After seeing a video of one of these covers, the programme committee of Moldejazz commissioned the two bands to write and perform a 90-minute work together.[18]
The resulting work Nine Nights in Nothingness – Glimpses of Downfall, often referred to as The Armageddon Concerto, was first performed at Moldejazz 19 July 2008. The concerto consists of nine movements, five of which were composed by Jørgen Munkeby and four by Ivar Bjørnson of Enslaved.
Inspired by Norse mythology, doomsday cults and science fiction, the music describes the end of the world, a following post-apocalyptic environment and finally a new beginning.[19] Musically the different movements draw inspiration form a wide range of sources, most notably György Ligeti Olivier Messiaen, and John Coltrane, but also Sunn O))) and The Beatles.[20]